Skuteczne odgrzybianie klimatyzacji

Klimatyzacja łódź




Wady samochodów na gaz

Instalacje LPG posiadają zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. Przeciwnicy wysuwają kilka argumentów. Pierwszym z nich jest fakt, że samochody zasilane gazem zapalają się dłużej niż te benzynowe, przez co temperatura spalin jest wyższa niż w przypadku benzynowców. Podstawowym argumentem pozostaje jednak kwestia bezpieczeństwa. Instalacja gazowa niesie niebezpieczeństwo cofnięcia się płomienia do kolektora, co z kolei może skutkować wybuchem gazu – takie samochody są zatem bardziej narażone na samozapłon.

Dodatkową kwestią pozostaje fakt, że co prawda gaz jest dużo tańszy niż benzyna, ale jego spalanie jest zdecydowanie większe (od 10 do nawet 40%), przez co taki pojazd wymaga częstszego tankowania – co za tym idzie: jadąc w dłuższą podróż musimy być gotowi na częstsze postoje. Samochody zasilane benzyną są zatem mniej niebezpieczne i mniej „wymagające”, niż te, w których zainstalowano napęd gazowy. Niemniej jednak to rozwiązanie znajduje spore rzesze zwolenników, którzy uznają jego wyższość.

Powiązane:

Podobne

 

Kiedy przychodzi zima, wielu z nas się załamuje. Wie bowiem, że będzie musiało dbać bardziej o swoje auta. Mało tego wiele z nich nie stoi w garażu, tylko na powietrzu, a co za tym idzie – czeka nas skrobanie szyb. Niestety nie zastanawiamy się nad tym, kiedy kupujemy nasz wymarzony samochód. Patrzymy wówczas na zupełnie inne parametry. A musimy zdać sobie sprawę z tego, że wystarczyłoby przejrzeć testy ogrzewania samochodowego i wówczas wiedzielibyśmy, który samochód nagrzewa się najszybciej.

Pomoże nam to podczas zimowych poranków. Wiadomo bowiem, że z ciepłego samochodu szybciej schodzą lodowe rzeźby. Kiedy zastanawiamy się nad tym, czy kupić samochód na droższą benzynę czy tańszy olej napędowy powinniśmy wiedzieć, że ten pierwszy będzie się szybciej nagrzewał. Diesle jak się okazuje po testach swoją energię wolą przełożyć na większą wydajność, dlatego nagrzewają się o wiele wolniej aniżeli te, które jeżdżą na benzynę. Zastanówmy się więc, czy chcemy auto tańsze w eksploatacji, ale gorzej nagrzewające się czy odwrotnie.