Skuteczne odgrzybianie klimatyzacji

Klimatyzacja łódź




Klasyka – czyli fiat 126p

Tradycyjny maluch – symbol polskiej motoryzacji narodził się we Włoszech. Pierwsze samochody wyjechały z fabryk w latach siedemdziesiątych – dosłownie rok przed tym, jak produkcję malucha zaczęli Polacy. W Polsce fabryki fiata 126p umiejscowione były w Bielsku-Białej i w Tychach. Samochody typu maluch cieszyły się w Polsce swojego czasu ogromną popularnością – były stosunkowo tanie, więc mogło sobie na nie pozwolić sporo, nawet średniozamożnych, osób. Produkcję fiata 126p w Polsce zakończono w 2000 roku.

W historii fiacik zachował się także dzięki zespołowi Big Cyc, który śpiewał: „mały fiat przetrwa jeszcze tysiąc lat” – to niejako hołd dla pojazdów takich jak popularny maluch – samochody te uznawane były za bardzo dobre jakościowo – zwłaszcza w zestawieniu jakości do ceny. Po dzień dzisiejszy można na ulicach naszego kraju spotkać, niestety już nieliczne, egzemplarze poczciwego malucha. Te ładnie odrestaurowane przyciągają oko interesującym designem i przypominają o swoich czasach świetności.

Powiązane:

Podobne

Początki motoryzacji to właśnie era pojazdów elektrycznych. Pierwsze takie samochody powstały już w latach trzydziestych XIX wieku, źródłem ich napędu było ogniwo Volty. Z czasem ogniwo zamieniono na akumulator kwasowo-ołowiowy, aż w końcu skonstruowano silnik o napędzie elektrycznym, napędzany prądem stałym. Pierwszymi krajami, w których samochody elektryczne zyskały popularność, były Wielka Brytania i Francja. Z biegiem czasu silniki elektryczne zostały zastąpione tymi spalinowymi, co przyczyniło się do zwiększenia możliwości rozwijania większych prędkości przez te automobile.

Co ciekawe, również Polska ma na swoim koncie wyprodukowanie pojazdu elektrycznego – w 2012 roku wypuściliśmy na rynek samochody miejskie o zasięgu elektrycznym – wyprodukowane przez popularną firmę Romet. Dodatkowo w niektórych polskich miastach testuje się obecnie autobusy o napędzie elektrycznym – cena takich pojazdów jest wysoka, ale koszty ich eksploatacji nieporównywalnie niższe od tych o napędzie spalinowym.