Skuteczne odgrzybianie klimatyzacji

Klimatyzacja łódź




Czy opłaca się kupować samochód ze wspomaganiem parkowania i kamerą cofania?

Obecnie na rynku samochodowym coraz więcej schodzących z taśmy modeli jest unowocześniona. Wspomaganie parkowania, kamera cofania, sugestia zmiany biegu to obecnie standardowe elementy technologiczne obecne w każdym pojeździe. Przez producentów zachwalane jako systemy wspomagające i ułatwiające płynną jazdę i parkowanie. Czy jednak jest tak w rzeczywistości? Czy takie rozwiązania są odpowiednie dla początkujących kierowców? Z pewnością jazda będzie łatwiejsza i przyjemniejsza, zmniejszy się także ryzyko kolizji. Musimy jednak pamiętać, że takie rozwiązania mogą nas zbytnio przyzwyczaić i rozleniwić. Zdarzy się, że zapomnimy, iż w dalszym ciągu to my prowadzimy samochód. Systemy wspomagania mogą nam ułatwić życie, lecz co w sytuacji gdy ulegną awarii? Osoba, która latami parkowała tyłem na włączonym podglądzie może mieć problem z tym samym manewrem bez wspomagania. Technologia może ułatwić nam życie, lecz pamiętajmy, że w kluczowej sytuacji, to umiejętności nam je uratują. Może więc dobrze będzie od czasu do czasu przesiąść się na starszy model.

Powiązane:

Podobne

Początki motoryzacji to właśnie era pojazdów elektrycznych. Pierwsze takie samochody powstały już w latach trzydziestych XIX wieku, źródłem ich napędu było ogniwo Volty. Z czasem ogniwo zamieniono na akumulator kwasowo-ołowiowy, aż w końcu skonstruowano silnik o napędzie elektrycznym, napędzany prądem stałym. Pierwszymi krajami, w których samochody elektryczne zyskały popularność, były Wielka Brytania i Francja. Z biegiem czasu silniki elektryczne zostały zastąpione tymi spalinowymi, co przyczyniło się do zwiększenia możliwości rozwijania większych prędkości przez te automobile.

Co ciekawe, również Polska ma na swoim koncie wyprodukowanie pojazdu elektrycznego – w 2012 roku wypuściliśmy na rynek samochody miejskie o zasięgu elektrycznym – wyprodukowane przez popularną firmę Romet. Dodatkowo w niektórych polskich miastach testuje się obecnie autobusy o napędzie elektrycznym – cena takich pojazdów jest wysoka, ale koszty ich eksploatacji nieporównywalnie niższe od tych o napędzie spalinowym.